Descoperă
Noul program Speed Finance

Cele mai bune motociclete pentru șoferi începători: Top 3 recomandări

Ok… ești șofer începător și vrei să-ți achiziționezi prima ta motocicletă! Ești confuz și pus în dificultate de multitudinea de opțiuni și păreri împărțite printre riderii cu ștate vechi. Înainte de toate, vrem să te salutăm și să-ți urăm bun venit în lumea pasionaților sporturilor pe motor! În rândurile care urmează, ți-am pregătit o serie de informații și un Top de motociclete pentru începători care să te ghideze eficient în alegerea cu responsabilitate a primei tale iubiri pe două roți.

Cu plasticul de categorie A proaspăt, în buzunar ești nerăbdător să-ți cumperi prima motocicletă cu care vrei să “mănânci” asfaltul de pe șoselele patriei, așa cum ai văzut la eroii tăi din filme. În teorie sună simplu și fermecător, dar practica este o altă poveste, care presupune alegeri chibzuite, menite să te ferească de a deveni încă o altă statistică sumbră, în lista “donatorilor de organe”.   

Cum alegi prima ta motocicletă?

Când vorim despre motociclete pentru începători, variantele sunt limitate doar de preferințele tale ca stil de condus și în mod special, de bugetul pe care ești dispus să-l cheltuiești. Totuși, trebuie să ții cont că, pe lângă suma de bani pregătită pentru achiziția motorului, ar trebui sa fii pregătit și pentru achiziția echipamentului. Noi îți recomandăm să te uiți după un echipament complet, de cea mai bună calitate posibilă, pentru că este mult mai important să fii bine echipat și să te simți în siguranță, decât să te lauzi cu cel mai costisitor sau performant motor, mai ales dacă ești șofer începător.    

Tipul de motocicletă

Discuția despre tipul de motociclete începători s-ar putea lungi chiar și mai mult decât acțiunea romanelor lui Cărtărescu și tot nu am putea să ajungem la un răspuns care să mulțumească pe toată lumea. Ceea ce putem spune însă, este că fiecare clasă sau brand de motocicletă oferă experiențe unice în felul lor. Se poate ca un stil să ți se potrivească mai bine decât altul, însă, experiența ne arată că mulți se reprofilează pe parcurs, descoperind avantajele și dezavantajele clasei sale.

Așadar, indiferent dacă vorbim despre o sportivă, un naked de oraș sau un model cu linii clasice, ar trebui să ne îndreptăm atenția către o motocicletă nouă, de cilindree mică sau medie, prietenoasă cu începătorii. 

Dimensiunea potrivită pentru un șofer începător 

Nouă sau second-hand, o motocicletă potrivită va fi mereu aceea care nu îți va distrage atenția în trafic, la semafor, supunându-te la exerciții de echilibristică și consum de energie, doar pentru a rămâne pur și simplu în șa! O supersportivă sau un cruiser modificat cu ghidon foarte înalt, te vor solicita chiar și când stai pe loc, expunându-te riscului de a nu mai putea fi suficient de vigilent la traficul din jurul tău.  De aceea, în mod ideal, dacă vrei o recomandare motocicletă începător, primul tău motor ar trebui să aibă o poziție naturală în șa, să nu fie foarte greu și aflat într-o limită de cilindree mai mică, pentru început. E mai important să te simți sigur și în largul tău pe prima motocicletă, ca mai apoi, odată cu experiența, să fii suficient de pregătit pentru a trece la o clasa mai mare sau mai puternică.

Modul de conducere

Faptul că te afli pe două roți te face din start mai vulnerabil și tocmai de aceea se recomandă să-ți începi aventura de rider debutant în șaua unui motor ceva mai mic, care să te ajute să dobândești relflexe și să-ți dezvolți progresiv stilul de condus. Altfel, detalii care ar putea părea minore – o fâșie de nisip pe asfalt, o frunză udă sau o pată de ulei, un viraj abordat greșit sau o accelerație atunci când nu trebuie, ar putea să te coste vizite neprevăzute la service, dar și consecințe mai grave și nu de puține ori, chiar fatale.

Nu spunem să nu te folosești de potențialul maxim al motocicletei, însă numai după ce esti șigur că poți reacționa instinctiv. Să știi să frânezi corect în funcție de situație, dar și de drum! Când folosești fața și când spatele? Cum te redresezi într-o curbă în care ai intrat prea tare? Cum te înclini? Care e poziția optimă? Toate acesta sunt lucruri pe care nu ai cum să le înveți din cărți și tocmai de aceea ar trebui ca prima ta motocicletă să fie mai temperată. Vei primi ocazia să poți greși fără consecințe, astfel încât, cu timpul, să poți deveni un rider sigur pe el, capabil să treacă la nivelul următor.

Motocicletă nouă sau second-hand?

Nu suntem absurzi și înțelegem că la intrebarea ce motocicletă să îmi cumpăr, bugetul disponibil este primul factor de care trebuie să ținem cont atunci când ne gândim la achiziționarea primului motor. În mod ideal, dacă dispunem de o sumă cuprinsă între 5.000 și 7.000 de euro, putem să optăm pentru o motocicletă nouă, de cilindree mică sau medie, prietenoasă cu începătorii și cu cel puțin doi ani garanție. În aceeași sumă de bani putem să cumpărăm motociclete de cilindree mai mare destul de interesante pe piața second-hand, dar, așa cum spuneam, prima motocicletă ar trebui să fie una cât mai lejeră și usor de pilotat de către orice șofer începător.

Dacă motocicleta pe care ai ales-o e foarte veche și cu un istoric îndoielnic, devine aproape cert că vei avea bătăi de cap ulterior. În schimb, vei merge la sigur cu achiziția unui model nou (Honda, Suzuki, Kawasaki, Triumph ș.a.) care aduce la pachet o sumedenie de avantaje, în comparație cu alegerea unui model second-hand:

  • totul funcționează în parametri, așa cum a intenționat producătorul;
  • ai o perioadă de garanție și nu trebuie să-ți faci vreo grijă că te va lăsa în drum când ți-e lumea mai dragă;
  • dotările sunt la nivelul tehnologic actual, adică ai ABS și poate și alte sisteme foarte importante pentru siguranță, mai ales pentru un începător;
  • consumă mai puțin, poluează mai puțin și nu îți dă deloc bătăi de cap, comparabil cu una rulată;
  • pe termen lung, s-ar putea să ieși mai ieftin, pentru că nu trebuie să bagi bani în reparații costisitoare.

Recomandări de motociclete pentru începători

Așa cum spuneam la începutul articolului, ți-am pregătit și un Top 3 motociclete pentru începători, cu design plăcut și performanțe pe măsura unui rider debutant, care își dorește, în primul rând, să deprindă secretele condusului responsabil pe două roți, fără a-și risca viața inutil:  

Yamaha YZF-R3

Descriere

Propulsat de un motor Euro 5 de înaltă turație, de 321 cmc, modelul Yamaha YZF-R3 este echipat complet cu o serie de caracteristici cheie care oferă performanțe remarcabile și un design agresiv. Este cel mai nou supersport ușor de la Yamaha pentru permis A2, ideal pentru orice șofer debutant care preferă stilul supersport. Furcile față inversate KYB de 37 mm asigură o suspensie precisă și un răspuns exact, iar combinația dintre rezervor și ghidon, cu centrul de greutate coborât, conferă acestui model o poziție de pilotaj ergonomică, confortabilă și control precis.

Specificații

  • motor de 321 cmc Euro 5 cu regim de turație înaltă;
  • aspect exterior agresiv de inspiratie R1;
  • motocicletă supersport ușoară din categoria de permis A2;
  • șasiu sportiv subțire și ușor;
  • faruri duble cu LED inspirate din R1;
  • furcă față KYB inversată de 37 mm;
  • poziție coborâtă a rezervorului de combustibil și a ghidonului;
  • jante uşoare şi anvelope supersport;
  • sistem puternic de frânare cu ABS;
  • distribuţie echilibrată a greutăţii de 50/50;
  • tablou de bord digital multifuncțional.

Kawasaki Ninja 125

Descriere

Proiectată special pentru tinerii piloți cu categorie de permis A1 sau A2, noul model al clasei supersport, Ninja 125 este o motocicletă performantă, cu design emblematic. Printre dotările care reflectă manevrabilitatea acestei motociclete se remarcă suspensia fața reglabilă, conectată la furca telescopică inversă, suspensia spate cu monoamortizor pe gaz și preîncărcare reglabilă în 5 moduri și sistemul ABS compact. Chiar dacă poziția de pilotaj este una agresivă, sistemul Ergo-Fit cu șaua coborâtă, oferă o postură extrem de confortabilă! Beneficiind de cele mai avansate tehnologii din domeniul moto, Ninja 125 este o motocicletă fiabilă și perfectă pentru un șofer începător.

Specificații

  • motor în 4 timpi cu 1 cilindru, 4 valve DOHC, răcire pe lichid de 125 cmc;
  • pornire electrică, 6 trepte de viteză și sistem ABS;
  • frâne pe disc, față și spate de 290mm, respectiv 220mm;
  • suspensie față cu furcă telescopică și suspensie spate cu amortizor gaz;
  • motor cu răspuns imediat și putere optimă;
  • instrumentație digitală de bord;
  • Sistem Ergo-Fit pentru o poziție sportivă, agresivă de pilotare aplecat în față.

Honda CMX 500 Rebel

Descriere

Noul Rebel pune accent pe manevrabilitate și eficiență, oferind o putere compatibilă cu standardele de permis A2, iar poziția joasă în șa o face ideală pentru oraș, în special pentru începători. Poziția în șa este relaxantă, cu brațele întinse, la o înălțime joasă a șeii, gata pentru condusul pe autostradă. Chiar și la viteză mică, acest membru rebel cu linii clasice al gamei de motociclete începători, Honda CMX 500 rămâne confortabil și ușor de gestionat. În plus, noul model respectă normele de poluare, EURO5.

Specificații

  • motor DOHC – 2 cilindri (Paralel), 4 timpi si 471 cc;
  • ambreiaj Multi-disc, umed, cu Slipper-Clutch;
  • cutie de viteze manuală în 6 trepte;
  • sistem ABS 2 canale și greutate la gol de 191 Kg;
  • frâne față și spate, hidraulice pe disc; 
  • suspensie față cu furcă telescopică și spate, cu Showa twin shock;
  • lumini full LED și ornament far cu geam fumuriu;
  • protecții retro pentru furcă față, completate de șa cusută custom.

Nu vom încheia aceste rânduri care, sperăm noi, sunt utile oricărui șofer începător, fără să adăugăm că, indiferent de modelul ales, îți recomandăm să-ți oferi timp pentru a învăța toate secretele mersului cu motorul! Experiența ne-a învățat că, după cel puțin doi ani, vei avea suficienți kilometri la activ și reflexele formate, pentru a putea pilota în siguranță. Ulterior, îți va fi mult mai ușor să-ți vinzi motocicleta și să treci la ceva mai mare, fiind suficient de pregătit să te bucuri în siguranță de farmecul și libertatea condusul pe două roți.

Iar dacă te-ai hotărât să-ți achiziționezi un model de la Triumph și vei avea nevoie de revizii sau poate, de un schimb de ulei pentru motorul tău sau de orice alt fel de intervenții sau reparații, echipa noastră de tehnicieni specializați este pregătită să-ți ofere o gamă completă de servicii premium, la costuri accesibile. Așadar, programează-te chiar astăzi, telefonic sau on-line, direct pe site-ul dedicat, iar noi te vom aștepta în service, să ne ocupăm cu profesionalism de motocicleta ta!

Distribuie Articolul

Citește și

Motociclete

ROADSTERS

SPEED TRIPLE 1200 RR

de la: 19.990 Euro

TRIDENT 660

de la: 8.190 Euro

STREET TRIPLE S

de la: 8.490 Euro

STREET TRIPLE R

de la: 9.990 Euro

STREET TRIPLE RS

de la: 11.890 Euro

SPEED TRIPLE 1200 RS

Promoție: 16.490 Euro

ADVENTURE

TIGER 1200 RALLY EXPLORER

de la: 22.490 Euro

TIGER 1200 RALLY PRO

de la: 20.990 Euro

TIGER 1200 GT EXPLORER

de la: 21.490 Euro

TIGER 1200 GT PRO

de la: 19.990 Euro

TIGER 1200 GT

de la: 17.790 Euro

TIGER 900 GT

de la: 12.890 Euro

TIGER 900 GT PRO

de la: 14.490 Euro

TIGER 900 RALLY

de la: 13.490 Euro

TIGER 900 RALLY PRO

de la: 14.990 Euro

TIGER 850 SPORT

de la: 10.990 Euro

TIGER SPORT 660

de la: 9.290 Euro

MODERN CLASSICS

BONNEVILLE T100

de la: 10.390 Euro

BONNEVILLE T120

de la: 12.290 Euro

BONNEVILLE T120 BLACK

de la: 12.290 Euro

Bonneville Bobber

de la: 13.890 Euro

STREET TWIN

de la: 9.290 Euro

STREET SCRAMBLER

de la: 10.690 Euro

SCRAMBLER 1200 XC

de la: 13.390 Euro

Triumph-scrambler-1200-xe-DS4-RHS-5.2-Matt-Khaki-Green-XE

SCRAMBLER 1200 XE

de la: 14.290 Euro

SPEEDMASTER

de la: 13.890 Euro

SPEED TWIN

de la: 12.490 Euro

THRUXTON RS

Promoție: 14.790 Euro

ROCKET 3

ROCKET 3 R

de la: 22.900 Euro

ROCKET 3 GT

de la: 23.900 Euro

Folosim cookies pentru a imbunătăți experiența ta. Navigând în continuare, îți exprimi acordul pentru folosirea acestora. Politica de Confidențialitate.