Medic pe două roți
,, Am învățat să merg pe motor înainte să mă hotărăsc în ce domeniu vreau să profesez’’- un interviu Raisa C

De unde a plecat pasiunea pentru motociclete?

Sincer, nu îmi amintesc de unde a plecat pasiunea pentru motociclete, însă știu că de când eram încă foarte mică ma uitam după ele pe stradă, în curțile oamenilor, parcate la bloc – pe atunci nu vedeam la noi decât motocicletele vechi, ,,comuniste”. Cred că pe atunci le vedeam exotice, zgomotoase, brute, sfidau conceptul de echilibru și de stabilitate pe care îmi era greu să îl ințeleg, copil fiind. Îmi păreau niște jucării imense, probabil. Erau frumoase.

Interviu Raisa Croitoru Triumph Romania 8

Cum îmbinați job-ul cu pasiunea pentru motociclism?

Asta cu jobul și pasiunea pentru motociclete e una dintre ,,întrebările grele”. Am învățat să merg pe motor înainte să mă hotărăsc în ce domeniu vreau să profesez. Ulterior, a ,,venit la pachet”. Am devenit imună la replici precum ,,nu vă e teamă că puteți avea un accident, dacă vă rupeți mâinile, s-a terminat cu profesia?” Pot să-mi tai un deget tocând zarzavaturi și tot pe acolo suntem din punctul acesta de vedere. În ultima vreme, din motive atât legate de pasiune, cât și de utilitate, și-au luat și alți colegi motociclete și elementul de controversă s-a mai diluat, din fericire.

Ați participat vreodată la un ride/concurs?

Am participat de câteva ori la parada “Iubim doua roti” și la câteva evenimente moto acum mai mulți ani. Este dificil să găsești și să participi la un “ride” care să nu fie nici periculos, nici plictisitor. Motocicliștii nu sunt o specie, ci un conglomerat de oameni diferiți, cu o pasiune comună, dacă organizarea nu este bună, poate să iasă prost.

Interviu Raisa Croitoru Triumph Romania 3 1024x768 10

Unde vă place să călătoriți cu motocicleta?

Îmi place să călătoresc oriunde, timp să am. Preferabil să fie asfalt. M-am bucurat uneori la fel de mult de o plimbare de o oră în ianuarie, în București, într-o zi cu soare, ca și de zile întregi de mers prin Europa vara. Motocicletele mele au fost întotdeauna dornice de orice kilometru, oricât de mulți sau de puțini, de când pun cheia în contact. So, anything goes.

Ce părere aveți despre cum este privit motociclismul în România, credeți că ar trebui îmbunătățit ceva?

În ultimii ani, atitudinea șoferilor față de motocicliști s-a schimbat foarte mult în bine. Nu știu dacă mulțumită programelor de conștientizare organizate de către grupările moto, cât de faptul că suntem cu fiecare primăvară tot mai mulți. S-au învățat cu noi și au devenit mai atenți și sincer, șoferii și polițiștii sunt mult mai toleranți cu motocicliștii în România decât în alte state din Europa. De multe ori primim mai mult decât oferim în trafic. Desigur, sunt și destule excepții. Dar mai puține ca, spre exemplu, acum 10-15 ani.

Interviu Raisa Croitoru Triumph Romania 2

Cum sunt șoselele din România pentru motocicliști?

Infrastructura e teribil de proastă. Realitatea e aceeași pentru orice conducător, indiferent de numărul de roți.  Dacă vrei să te bucuri de frumusețea unor drumuri precum Transfăgărășan, Cheia, Defileul Jiului, nu mai zic de altele, trebuie să pui în balanță bucuria peisajelor cu frustrarea peticelor de asfalt crescute printre gropi.

Sunteți femeie motociclist, iar asta aduce la pachet o mai mare responsabilitate. Cum resimțiți acest lucru?

Responsabilitatea de a fi femeie sau barbat motociclist este aceeași. Ponderea încă diferă, dar tot mai puțin.

Ați fost vreodată judecată pentru pasiunea dvs?

Nu știu dacă am fost sau nu judecată pentru pasiunea mea, nu am întrebat și nici nu m-am întrebat vreodată asta. E ca și cum aș judeca o femeie că nu poartă tocuri sau că un bărbat face balet.

Interviu Raisa Croitoru Triumph Romania 4

Ați trecut vreodată printr-o situație periculoasă cu motocicleta?

Am trecut și prin situații riscante cu motocicleta, ca cei mai mulți, după o perioadă în care te relaxezi și crezi că a devenit ,,a second nature” și devii mai puțin precaut. Că am avut ,,noroc” sau ,,instinct” apoi ,,reflex” sau ,,tehnică”, sunt situații din care vreau să cred că am învățat să nu mai greșesc așa, pentru că o secundă poate schimba totul.

Care sunt cele mai dragi amintiri legate de motor? 

Mă bucur să spun că amintirile dragi cu motocicleta sunt prea multe să le pot enumera acum pe toate. Încep cu prima dată când am deschis accelerația unui MZ, am pus picioarele pe scărițe și m-am gândit că merg, chiar merg pe moto. A fost prima dată când m-am gândit că sunt fericită. Am și amintiri triste. De fiecare dată când am vândut o motocicletă, a fost o mică dramă, dar întotdeauna au plecat către oameni grozavi care s-au bucurat de ele. Asta mai diminua din tragedie. Ah, da, asta și urmatoarea motocicletă.

Ce a spus familia dvs. despre pasiunea pentru motoare?

Mereu i-am considerat norocoși pe cei pe care părinții i-au susținut în aceasta pasiune. Ai mei s-au opus din răsputeri. Când mi-am luat prima motocicletă, le-am spus în glumă. Nu m-au crezut, evident. Ne-am întalnit accidental, un an mai târziu, într-o benzinărie. N-a râs nimeni 🙂 acum s-au mai obișnuit. Chiar și tata, care mi-a spus atunci că în adolescență a mers și el cu o Mobra, care i-a plăcut mult, iar apoi si-a luat și el permis, 15 ani mai târziu…better late than never 🙂

Distribuie Articolul

Citește și

Motociclete

ROADSTERS

TRIDENT 660

de la: 8.190 Euro

STREET TRIPLE S

de la: 8.490 Euro

STREET TRIPLE R

de la: 9.990 Euro

STREET TRIPLE RS

de la: 11.890 Euro

SPEED TRIPLE 1200 RS

de la: 17.390 Euro

ADVENTURE

TIGER 850 SPORT

de la: 10.990 Euro

TIGER 900 GT

de la: 12.890 Euro

TIGER 900 GT PRO

de la: 14.490 Euro

TIGER 900 RALLY

de la: 13.490 Euro

TIGER 900 RALLY PRO

de la: 14.990 Euro

MODERN CLASSICS

BONNEVILLE T100

de la: 10.390 Euro

BONNEVILLE T120

de la: 12.290 Euro

BONNEVILLE T120 BLACK

de la: 12.290 Euro

Bonneville Bobber

de la: 13.890 Euro

STREET TWIN

de la: 9.290 Euro

STREET SCRAMBLER

de la: 10.690 Euro

SCRAMBLER 1200 XC

de la: 13.390 Euro

Triumph-scrambler-1200-xe-DS4-RHS-5.2-Matt-Khaki-Green-XE

SCRAMBLER 1200 XE

de la: 14.290 Euro

SPEEDMASTER

de la: 13.890 Euro

SPEED TWIN

de la: 12.490 Euro

THRUXTON RS

de la: 15.190 Euro

ROCKET 3

ROCKET 3 R

de la: 22.900 Euro

ROCKET 3 GT

de la: 23.900 Euro

Folosim cookies pentru a imbunătăți experiența ta. Navigând în continuare, îți exprimi acordul pentru folosirea acestora. Politica de Confidențialitate.